- Tisk
- 12 Nov 2016
- žádné kategorii
Je nutné zdůraznit, že u vÄ›tšiny z nich se i nadále jedná jen o návrhy, které nejdÅ™íve musí schválit svÄ›tová rada mezinárodní automobilové federace FIA na svém zasedání na konci listopadu, které se uskuteÄní ve Vídni.
JednoznaÄnÄ› nejzásadnÄ›jší zmÄ›nou pro pÅ™íští rok, o kterém však bylo logicky rozhodnuto již dÅ™íve, je nasazení nových speciálů kategorie WRC. Se zavedením nových 'monster' vyvstala otázka, co se staršími modely WRC. Proto byl vytvoÅ™en seriál pro soukromníky, který ponese název FIA WRC Trophy a bude mít stejná pravidla, jako ostatní podpůrné šampionáty - každý ze závodníků si vybere ze všech soutěží sedm podniků, kde mohou bodovat, pÅ™iÄemž se bude zapoÄítávat šest nejlepších výsledků.
Ostatní podpůrné šampionáty zůstávají zachovány, pÅ™esto je však Äekají novinky. V seriálu WRC2 se uvažuje o zavedení povinných tÅ™í podniků, kde by se všichni zájemci museli potkat. V tomto ohledu se pÅ™edběžnÄ› hovoÅ™í o Portugalsku, NÄ›mecku a Velké Británii. Zachován zůstane i šampionát WRC3 a JWRC. Tam nejspíše odzvonilo vozům Citroën DS3 R3T, FIA se v tomto ohledu rozhodla vrátit k levnÄ›jším R2. Byl vyhlášen tendr na provozovatelé seriálu, detaily však zůstávají zahaleny rouškou tajemství. Dle neoficiálních informací se pÅ™ihlásil M-Sport s Fiestou R2T a Peugeot s modelem 208 R2, pÅ™iÄemž FIA nejspíše dle pÅ™edpisů pro tendr preferuje vozy s turbomotorem. Uvidíme, jak toto rozhodnutí dopadne.
V pÅ™edběžném návrhu kalendáÅ™e mistrovství svÄ›ta bylo nakonec zaÅ™azeno 14 podniků vÄetnÄ› Turecka a Polska. Podle posledních informací to však vypadá, že Turecko i pod nátlakem negativních reakcí odloží svůj návrat do mistrovství svÄ›ta na sezónu 2018. Naopak je téměř jisté, že bude schváleno rozšíÅ™ení bodování powerstage na pÄ›t míst s rozdÄ›lením bodů 5-4-3-2-1. StejnÄ› tak nejspíše dopadne i zmÄ›na startovního poÅ™adí, které jsme se již detailnÄ›ji vÄ›novali v jednom z Älánků.
Poslední zásadní zmÄ›nou, která vypadá na první pohled trochu kontroverznÄ›, je udÄ›lení tzv. 'žluté karty'. MÄ›lo by jít o varování ze strany FIA smÄ›rem k poÅ™adateli, kde by mÄ›l být jasnÄ› identifikován závažný problém podniku. Pokud poÅ™adatel na tato varování nebude slyšet, hrozí podniku potenciální vyjádÅ™ení z kalendáÅ™e. Celá tato 'působí' ponÄ›kud smÄ›šnÄ›, zvláštÄ› když si pÅ™ipomeneme, že Polsko Äi Bulharsko se v prvních letech dostaly do MS poté, co byly rok pÅ™edtím v rámci ME ohodnoceny jako nejhorší podniky a tÅ™eba v Polsku se na problémy s chováním diváků upozorňuje ze strany FIA každoroÄnÄ›. Ve finále je to ale vždy hlavnÄ› o penÄ›zích a politice...
- 1070x Přečteno
- 0 Komentářů